تالار گفتگوی مشاغل برتر
خوش آمدید! برای فعال سازی امکانات لطفا ورود یا ثبت نام.

توجه

Icon
Error

Home-kitchen Offline
#1 ارسال شده : 1399/05/20 02:25:16 ب.ظ
Home-kitchen

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10

تشکرها: 1 بار
خانه و آشپزخانه 2
مزایا و معایب قابلمه گرانیتی
قابلمه نانو گرانیت چیست؟
ظروف گرانیتی (Granite Cookware)یکی از سالم ترین ظروف جهت پخت و پز به شمار می روند و مزایای بسیاری را به مشتریان ارائه می کنند. اما با این حال این ظروف نیز دارای نقطه ضعف هایی می باشند. در ادامه قصد داریم به مزایا و معایب قابلمه

Homekink اشاره کنیم:


مزایای قابلمه گرانیتی:
قابلمه گرانیتی جزو ظروف سالم و ایمن جهت پخت و پز به شمار می رود. این نوع قابلمه ها که دارای بدنه ای فلزی با روکشی نچسب هستند، بر خلاف ظروف چدنی معمولی و حتی سایر ظروف فلزی با غذای در حال پخت واکنش نشان نمی دهند، بنابراین شما می

توانید هر نوع غذایی را با استفاده از این ظروف تهیه کنید. حتی غذاهایی با خاصیت اسیدی همچون غذاهایی که گوجه و مرکبات در خود دارند.
ظروف گرانیتی دارای سطحی نچسب هستند و آشپزی را برای شما بسیار آسان می کنند. با استفاده از قابلمه های گرانیتی دیگر لازم نیست نگران چسبیدن غذا به سطح داخلی ظرف باشید.
فرق قابلمه چدن و گرانیت
قابلمه های گرانیتی درجه یک فوق العاده مقاوم و با دوام هستند. در صورت مراقبت صحیح تا سال ها قابل استفاده خواهند بود، به طوری که حتی می توانند به نسل های بعد از شما منتقل شوند.
قابلمه ها و ماهیتابه های گرانیتی می توانند حرارت بسیار بالایی را تحمل کنند، به همین دلیل بسیاری آن را انتخاب مناسبی برای مغز پخت کردن و تهیه کردن غذاهای خشک می دانند.
قابلمه های گرانیتی گرما را به خوبی منتقل می کنند و همچنین برای مدت زمان طولانی گرم می مانند. این ظروف همچنین می توانند حرارت را به طور کاملا مساوی در سرتاسر خود پخش می کنند. چنین ویژگی هایی این ظرف را به گزینه ای مناسب برای پخت

سوپ، آش، تاس کباب و انواع خوراک ها تبدیل نموده است.

قابلیت حفظ گرما برای مدت زمان طولانی یکی از ویژگی های برجسته ظروف گرانیتی می باشد که به گرم نگه داشتن غذا در طول سرو کمک می کند.
قابلمه ها و ماهیتابه های گرانیتی برای پختن غذا به گرما و حرارت بسیار کمی نیاز دارند. همین ویژگی آن ها را به ظروفی مقرون به صرفه از لحاظ انرژی و هزینه های مربوط به آن تبدیل کرده است.
قابلمه گرانیتی قابل استفاده در هر روش پخت و پز از جمله اجاق های گوناگون، فر و مایکروویو می باشند.
طرز استفاده از قابلمه گرانیتی برای اولین بار
ظروف گرانیتی انتخابی مناسب برای سرو و ذخیره سازی مواد غذایی می باشند، زیرا هیچ گونه ماده شیمیایی را به غذا منتقل نمی کنند.
لعاب به کار رفته روی سطح ظروف گرانیتی از زنگ زدن و پوسیدن هسته فلزی این ظروف جلوگیری می کند و به منظور افزودن ویژگی های ظاهری و دکوری در قالب رنگ های متنوعی در اختیار شما قرار گرفته است.


معایب قابلمه گرانیتی:
ظروف گرانیتی در سایز های بزرگ برای استفاده های روزانه کمی سنگین هستند.
ظروف گرانیتی نسبت به ظروف چدنی ساده برای گرم شدن و رسیدن به حرارت مطلوب به کمی زمان بیشتر نیاز دارند.
لعاب به کار رفته روی سطح قابلمه گرانیتی نسبتا شکننده است و ممکن است بعد از مدتی استفاده (نادرست) دچار افت کیفیت شده و ضخامت آن کاهش یابد. همچنین ضربه های ناگهانی و سقوط از ارتفاع می توانند باعث شکستن و جدا شدن این لعاب شوند.
بهترین مارک قابلمه گرانیتی کره ای
شوینده های شیمیایی قوی می توانند باعث افت کیفیت و کارایی روکش لعابی قابلمه گرانیتی شوند.
استفاده از قاشق ها و ملاقه های فلزی می تواند باعث به وجود آمدن خراش و در بعضی موارد حتی جدا شدن روکش لعابی شود. توصیه می شود در هنگام پخت غذا در ظروف گرانیتی از قاشق ها و ملاقه های چوبی یا سیلیکونی استفاده شود.
سرویس قابلمه گرانیتی تقریبا گران است. اگر قصد دارید از ظروف گرانیتی بهره ببرید، بهتر است بدانید هزینه تهیه این ظروف، به خصوص ظروف گرانیتی تولید شده توسط برند های معتبر نسبت به ظروف ساده چدنی به مراتب بیشتر است.

ساختار قابلمه گرانیتی
بر خلاف مطلبی که برخی برای شناسایی قابلمه یا تابه و سایر ظروف گرانیتی مطرح می کنند، قابلمه گرانیتی هیچ ارتباطی با سنگ گرانیت ندارد. لازم است روشنگری دهیم که گرانیت، نوعی سنگ در طبیعت است و فقط به علت ظاهر کشابهی که این پوشش با این

سنگ دارد نام گرانیت برایش گزینش شده و اظهارات بعضی مغازه داران و تولیدکنندگان فقط جنبه ی بازرگانی دارد و اطلاعات کاملا غلطی را در کمر بستن مشتری می گذارند.
مضرات قابلمه گرانیتی
قابلمه گرانیتی هیچ ارتباطی با سنگ گرانیت ندارد. تنها به انگیزه ظاهر مشابهی که دارند این اسم برای این پوشش گزینش شده و اظهارات بعضی مغازه داران و تولیدکنندگان تنها جنبه ی بازرگانی دارد.
تبلیغات
معصومه مجرب Offline
#2 ارسال شده : 1400/08/01 00:02:41 ق.ظ
معصومه مجرب

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 18
مکان: تهران

خرید تابه از فروشگاه اینترنتی هوم پارسی
https://homeparsi.com/pr...d8%aa%d8%a7%d8%a8%d9%87/
برای خرید ماهیتابه، باید پیش از تصمیم گیری، به نکات زیر توجه کنید:

قطر ماهیتابه: در میان مدل های مختلف، با قطرهای مختلف تابه روبرو هستیم که هر یک برای مصارف گوناگون مناسب هستند. اگر شما یک تابه برای آماده سازی املت صبحانه می خواهید، بهتر است به سراغ مدل هایی بروید که قطر کمی داشته و در سایز کوچک یا متوسط هستند.
عمق تابه: تابه های عمیق برای پخت غذاهایی که حجیم بوده و نیاز به هم زدن بیشتری دارند، چون غذاهای چینی، مناسب هستند. البته در این صورت می توانید مدل ماهیتابه وک را نیز انتخاب کرده و از آشپزی در آن لذت ببرید.
نوع درب تابه: درب تابه ممکن است استیل یا پیرکس و … باشد. درب های پیرکس دارای این مزیت هستند که می توانید ضمن آماده شدن غذا، به راحتی داخل تابه را مشاهده کنید.
جنس بدنه بیرونی ماهیتابه: در صورتی که جنس بیرونی بدنه تابه ضعیف و نامرغوب باشد، پس از مدتی استفاده، شاهد سیاه شدن و نازیبایی خاصی در آن خواهید بود. این در حالی است که تابه های مرغوب، به راحتی شستشو را پذیرفته و همچنان زیبایی خود را حفظ می کنند.
کابینت شاپ Offline
#3 ارسال شده : 1400/08/17 10:21:56 ق.ظ
کابینت شاپ

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 12
مکان: تهران

مجیک کرنر اکسسوری با کاربردهای متنوع است و همین کاربردها نیز عاملی برای محبوبیت و خرید بالای آن است. بنابراین می‌توان مهم‌ترین و اصلی‌ترین کاربردهای سبد کرنر یا کنج کابینت را شامل مواردی ازجمله زیر گزینه‌های زیر دانست:

استفاده به‌عنوان سبد سیب‌زمینی و پیاز
استفاده به‌منظور قرار دادن ظروف و وسایل آشپزخانه
در پایان نیز باید تأکید نمود که شما عزیزان می‌توانید انواع سبدهای مجیک کرنر و سایر اکسسوری‌های لازم برای آشپزخانه و کابینت‌ها را از فروشگاه کابینت شاپ معتبرترین سایت فروش تجهیزات آشپزخانه و یراق کابینت تهیه و لذت یک خرید رضایت‌بخش را تجربه کنید.
r.moosavi Offline
#4 ارسال شده : 1400/08/29 09:52:11 ق.ظ
r.moosavi

رتبه: Member

گروه ها: Registered
ارسالها: 10

درست کردن دوغاب سخته؟ یا باید دوغاب رو آماده خرید؟ برند خاصی داره؟ کسی میدونه برای کف یک دستشویی 6 متری چقدر دوغاب لازمه؟ طرز درست کردن دوغاب سیمان رو کسی بلده؟
صفحات اختصاصي مرتبط با اين پست
کاربرانی که در حال مشاهده تالار هستند
Guest
جهش به تالار  
شما مجاز به ارسال مطلب در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ارسال پاسخ در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به حذف مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ویرایش مطلب ارسالی خود در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به ایجاد نظر سنجی در این تالار نمی باشید.
شما مجاز به رای دادن در این تالار نمی باشید.


این صفحه در مدت زمان 0.318 ثانیه ایجاد شد.
بک لینک: کراتین مو در کرج , مرکز تخصصی کراتین مو در کرج , احیا و صافی مو در کرج , بوتاکس مو در کرج , پروتئین مو در کرج , خدمات آرایش دائم در کرج , وکس صورت و ابرو در کرج , کاشت ناخن در کرج , طراحی حرفه ای مانیکور و پدیکور در کرج , اتاق تمیز , کلین روم , تبلیغات رایگان , پمپ وکیوم , خرید پمپ وکیوم , فروش پمپ وکیوم , طراحی وب سایت , سئوی وب سایت